Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Jabłoń

Odnawialne źródła energii na terenie Gminy Jabłoń

Data ogłoszenia
2022-05-12
Termin składania ofert
2022-06-07 10:00
Treść

Jabłoń, 9 czerwca 2022 r.

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

Zamawiający – Gmina Jabłoń, działając na podstawie art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 z późn. zm.), informuje równocześnie Wykonawców, którzy złożyli oferty, o unieważnieniu postępowania  o udzielenie zamówienia publicznego

Uzasadnienie faktyczne i prawne:

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie przepisów art. 255 pkt 3) ustawy Pzp, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty i oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

W przedmiotowym postępowaniu w wyznaczonym terminie składania ofert, wpłynęło 6 ofert. Cena najniższej oferty wynosi 5 987 886,00 zł brutto

Zgodnie z treścią informacji zamieszczonej na stronie Zamawiającego przed terminem otwarcia ofert, kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 2 930 000,00 zł.

   Przedmiotowe postępowanie ulega unieważnieniu w oparciu o art. 255 pkt 3) ustawy Pzp, ponieważ cena najkorzystniejszej oferty i oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

 Po dokonanej analizie możliwości finansowej jednostki Zamawiający uznał, że nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do ceny oferty najkorzystniejszej w zakresie zamówienia.

W związku z powyższym postanowiono jak na wstępie.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, dnia 7 czerwca 2022 r.

Informacja z otwarcia ofert

Działając na podstawie art. 222 ust. 5 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą Pzp, zawiadamiam, że:

1.    Otwarcie ofert odbyło się w dniu 7 czerwca 2022 r. o godz. 10:30.

2.    Do wyznaczonego terminu składania ofert, oferty złożyli następujący Wykonawcy:

 

 

Lp.

Nazwa (firma) Wykonawcy i adres

siedziby Wykonawcy

Cena

brutto (zł)

Czas reakcji na żądanie przeglądu gwarancyjnego nie przekraczający:

1

AZEnergia Damian Dobrowolski

Ul. Ks. J. Popiełuszki 48,

21-400 Łuków

 

6.390.066,98

 

48 godzin

 

2

 

FlexiPower Group sp. z o.o. Sp. K.

Kudrowice 12,

95-200 Pabianice

 

8 308 573,74

 

48 godzin

 

3

LEBART Bartosz Łogwiński i wspólnik Spółka Jawna

Rakowiska ul. Kryształowa 21,

21- 500 Biała Podlaska

 

5 987 886,00

 

48 godzin

 

4

 

Adviser Solutions Polska Sp. z o. o. – Lider Konsorcjum

ul. Zana 11A, 20-601 Lublin

GCPS Sp. z o. o.- Członek Konsorcjum

Ul. Bursaki 19A, 20-150 Lublin

 

 

7 008 785,74

 

 

 

48 godzin

 

5

 

 

GM Starbud Sp. z o.o.

ul. Składowa 25,

27-200 Starachowice

 

6 855 897,00

 

 

48 godzin

 

6

 

Ekologika Sp. z o.o.

ul. Polna 6,

21-560 Rzeczyca

 

7 291 160,81

 

 

48 godzin

 

                                                                                                                                                       

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, 07.06.2022 r.

INFORMACJA O KWOCIE PRZEZNACZONEJ NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA

 Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, informuje, iż kwotą jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 2 930 000,00zł brutto                                                                                                           

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, dnia 30 maja 2022 r.

WYJAŚNIENIA I ZMIANA TREŚCI SWZ - ZMIANA TERMINU SKŁADANIA OFERT 

Działając na podstawie art. 284 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej „ustawa Pzp”, Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, przekazuje treść pytań i odpowiedzi do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

 

Zestaw pytań z dnia 27.05.2022 r.

  1. Prosimy o potwierdzenie, że obiekty nie są zabytkami ani nie leżą pod ochroną konserwatorską.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że Stacja Ujęcia i Uzdatniania Wody w miejscowości Jabłoń, znajduje się na terenie objętym ochroną konserwatora zabytków.

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że zakres harmonogramu zostanie ustalony w uzgodnieniu Zamawiającego i Wykonawcy.

Odpowiedź:

Zgodnie z § 2 ust. 4-8 Projektu umowy.

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że przedstawienia kart technicznych i certyfikatów głównych urządzeń wchodzących w skład systemów będzie wymagane dopiero po podpisaniu umowy.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że przedstawienia kart technicznych i certyfikatów głównych urządzeń wchodzących w skład systemów będzie wymagane dopiero po podpisaniu umowy.

 

  1. Prosimy o potwierdzanie, że w przypadku gdy umowa posiada zapisy nie zgodne z obowiązującym prawem to wiążące dla stron są zapisy aktualnych przepisów.

Odpowiedź:

Zapisy umowy są zgodne z obowiązującym prawem. Jeżeli w ocenie wykonawcy zapisy umowy naruszają przepisy powszechnie obowiązujące prosimy o dokładną informację o tym który zapis umowy narusza przepisy prawa (precyzyjnie wskazane przez wykonawcę).

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca ma obowiązek wystawić fakturę zgodnie z Dziennikiem Urzędowym Ministra Finansów – Interpretacja ogólna nr 8101.41.2015.AEW.2016.AMT.141 Ministra Finansów z dnia 1 kwietnia 2016r lub jego aktualizacjami.

Odpowiedź:

Wykonawca ma obowiązek wystawienia faktury zgodnie z zapisami umowy. Jeżeli w ocenie wykonawcy zapisy umowy naruszają przepisy powszechnie obowiązujące w zakresie momentu powstania obowiązku podatkowego prosimy o dokładną informację o tym, który zapis umowy narusza przepisy prawa (precyzyjnie wskazane przez wykonawcę).

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że za datę dostawy/wykonania usługi uznaje się datę zgłoszenia gotowości do odbioru, zgodnie z Dziennikiem Urzędowym Ministra Finansów – Interpretacja ogólna nr 8101.41.2015.AEW.2016.AMT.141 Ministra Finansów z dnia 1 kwietnia 2016r.

Odpowiedź:

Odpowiedź na pytanie znajduje się w § 2 ust. 1 Projektu umowy.

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku rezygnacji w udziału w projekcie Beneficjentów w końcowym etapie prac rozważanym może być wydłużenie terminu realizacji danego zadania.

Odpowiedź:

Pełny katalog zmian umowy wskazany jest w § 18 umowy i art. 454 i 455 ustawy Pzp. Jeżeli opisana w pytaniu sytuacja wypełni przesłanki zmiany umowy wskazane w § 18, zmiana umowy będzie możliwa. Zamawiający nie jest w stanie przed zapoznaniem się z ze szczegółami stanu faktycznego stanowiącego podstawę do wniosku o zmianę umowy (np. powód ich wystąpienia, skutki dla wysokości wynagrodzenia wykonawcy itp.) rozstrzygnąć czy stan ten odpowiada przesłankom wskazanym w § 18 umowy i art. 454 i 455 ustawy Pzp.

 

  1. Czy Zamawiający wymaga przedstawiania potwierdzenie zatrudnienia na umowę o pracę? Jeśli tak to na jakim etapie postępowania lub inwestycji Wykonawca powinien przedstawić Zamawiającemu potwierdzenie dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę oraz jakie dokumenty będą wymagane.

Odpowiedź:

Zgodnie z § 13 Projektu umowy.

 

  1. Czy Zamawiający akceptuje fakt obciążenia kosztami niezasadnego wezwania serwisu w sytuacji, w której zgłoszenie serwisowe nie obejmowało elementów instalacji zamontowanej przez Wykonawcę?   Wykonawcy niejednokrotnie spotykają się z sytuacją, w której wezwania serwisowe nie obejmują uszkodzeń związanych z wykonywaną instalacją, a zgłoszeniu podlegają wady instalacji nieobjętych zamówieniem, należących do beneficjenta. Zwracamy się z prośbą o uwzględnienie we wzorze umowy zapisu o możliwości obciążenia Zamawiającego odpowiedzialnością za niezasadne wykonanie serwisu w przypadku zgłoszenia wady niewykonanej przez Wykonawcę instalacji.

Odpowiedź:

Zamawiający wezwie Wykonawcę do przeglądu „na żądanie” każdorazowo po stwierdzeniu nieprawidłowości. W sytuacji bezzasadnego wezwania serwisu koszty te ponosił będzie Użytkownik. Po stronie Wykonawcy jest uzasadnienie, że wezwanie serwisu było bezzasadne. Wykonawca powinien wykonywać czynności serwisowe w obecności mieszkańca, który zgłaszał usterkę lub osoby przez niego upoważnionej. Wykonawca ma obowiązek sporządzić szczegółowy protokół z przebiegu czynności serwisowych wykonanych w czasie wizyty oraz dokumentację fotograficzną. Protokół z czynności serwisowych powinien podpisać mieszkaniec lub inna osoba przez niego upoważniona.

 

  1. Zwracamy się z prośbą o dopuszczenie możliwości złożenia ryczałtowej kalkulacji kosztów usunięcia najczęściej występujących usterek lub wad nieobjętych rękojmią lub gwarancją. Przyjęcie takiego rozwiązania w znaczący sposób obniży potencjalne koszty naprawy pozagwarancyjnej, z uwagi na brak konieczności uwzględnienia w kalkulacji kosztów dwukrotnego przejazdu na miejsce usterki, jednocześnie przyspieszając proces naprawy – serwisanci przystępują od razu do analizy uszkodzeń, nie wyceniając usterek.

Odpowiedź:

Zamawiający pozostawia zapisy umowy bez zmian. Kwestie uzgodnienia kosztów napraw nieobjętych gwarancją leżą poza niniejszym postępowaniem. Za zgodą Zamawiającego po zakończeniu realizacji zadania Wykonawca może opracować informację dotyczącą kosztów usunięcia najczęściej występujących usterek lub wad nie objętych gwarancją lub rękojmią oraz ryczałtowych kosztów ich usuwania.

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że zgodnie z umową okres rękojmi wynosi 60 miesięcy.

Odpowiedź:

Zgodnie z § 12 ust. 3 umowy rękojmia za wady dokumentacji projektowej oraz wykonanych robót budowlanych i zamontowanych urządzeń udzielona jest na okres 60 miesięcy od daty odbioru końcowego robót.

  1. Czy wobec wielkości zadania i objętego Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i wprowadzenia przez Zamawiającego wysokich warunków dotyczących zdolności technicznej i zawodowej, określonych w rozdziale VIII SIWZ Zamawiający wprowadzi fakultatywną przesłankę wykluczenia z art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy p.z.p? Jeżeli tak, to czy, w świetle wprowadzenia przez Zamawiającego przesłanki wykluczenia z  art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy p.z.p., Wykonawca, który został wykluczony z postępowania z powodu zawinionego poważnego naruszenia obowiązków zawodowych w innym postępowaniu prawomocnym wyrokiem sądu powinien odpowiedzieć twierdząco na pytanie JEDZ „Czy wykonawca jest winien poważnego wykroczenia zawodowego?” oraz proszę o wyjaśnienie, czy w świetle pozostałych zapisów Specyfikacji wykluczeniu podlega Wykonawca, który uzyskał zamówienie na podstawie przepisów ustawy, a następnie Zamawiający odstąpił od umowy o realizację przedmiotowego zamówienia na podstawie takich okoliczności, że Wykonawca nie rozpoczął prac lub przerwał prace i nie wznowił ich mimo wezwań Zamawiającego, a naruszenie obowiązków zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem sądu?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie przewiduje podstawy wykluczenia wskazanych w art. 109 ust 1 ustawy Pzp.

 

  1. Czy wobec aktualnej sytuacji epidemicznej w kraju oraz obowiązywania stanu epidemii, wprowadzonego Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, Zamawiający zwiększy wymogi wobec wykonawców wprowadzając fakultatywną przesłankę wykluczenia z art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy p.z.p? Jeżeli tak, to czy, w świetle wprowadzenia przez Zamawiającego przesłanki wykluczenia z  art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy p.z.p., Wykonawca, który został wykluczony z postępowania z powodu zawinionego poważnego naruszenia obowiązków zawodowych w innym postępowaniu prawomocnym wyrokiem sądu powinien odpowiedzieć twierdząco na pytanie JEDZ „Czy wykonawca jest winien poważnego wykroczenia zawodowego?” oraz proszę o wyjaśnienie, czy w świetle pozostałych zapisów Specyfikacji wykluczeniu podlega Wykonawca, który uzyskał zamówienie na podstawie przepisów ustawy, a następnie Zamawiający odstąpił od umowy o realizację przedmiotowego zamówienia na podstawie takich okoliczności, że Wykonawca nie rozpoczął prac lub przerwał prace i nie wznowił ich mimo wezwań Zamawiającego, a naruszenie obowiązków zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem sądu?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż nie przewiduje podstawy wykluczenia wskazanych w art. 109 ust 1 ustawy Pzp.

 

  1. Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że przeprowadzenie wizji lokalnej nie jest wymagane do złożenia kompletnej oferty.

Odpowiedź:

Zamawiający potwierdza, że przeprowadzenie wizji lokalnej nie jest wymagane do złożenia kompletnej oferty.

 

  1. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności zawartych w PFU odnośnie mocy kaskad pomp ciepła w Szkole Podstawowej w miejscowości Dawidy. W tabela zakładanych parametrów głównych jest podana moc 2x52 kW, natomiast w rozdziale „Charakterystyka poszczególnych typów instalacji” jest mowa 2x54 kW?

    Odp. Zamawiający informuje, iż należy przyjąć 2x54 kW zapotrzebowania na moc.

    16. Czy Zamawiający dopuści dla pompy ciepła o mocy grzewczej 88,6 kW COP przy parametrze B0/W65 podczas pracy dwóch sprężarek – 2,4?

    Odp. Zamawiający nie dopuszcza niższego parametru niż. 2,9Działając na podstawie art. 286 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej „ustawa Pzp”, Zamawiający dokonuje zmiany Projektu umowy – Załącznik Nr 2 do SWZ, a mianowicie:

 

w § 13 ust. 2) Projektu umowy przed zmianą jest:

 2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie do spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:

a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, w tym w szczególności: oświadczenia zatrudnionego pracownika lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,

b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,

c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

 

w § 13 ust. 2) Projektu umowy po zmianie jest:

              

  1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie do spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania następujących oświadczeń i dokumentów:

- oświadczenia zatrudnionego pracownika,

- oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, - poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,

- innych dokumentów zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.

b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,

c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.

 Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

W związku z powyższymi zmianami działając na podstawie art. 286 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej „ustawa Pzp” oraz w związku z upływającym w dniu 31.05.2022 r. o godz. 10:00 terminem składania ofert, Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, dokonuje zmiany SWZ w taki sposób, że:

  • przedłuża termin składania ofert do dnia 07.06.2022 r., godz. 10:00, tym samym ulegają zmianie zapisy dotyczące terminów, określone w rozdziale 14 SWZ, a mianowicie: 

 

w rozdziale 14 pkt. 14.2 SWZ przed zmianą jest:

Termin składania ofert: 31 maja 2022 r., godz. 10:00.

 

w rozdziale 14 pkt. 14.2 SWZ po zmianie jest:

Termin składania ofert: 7 czerwca 2022 r., godz. 10:00.

 

w rozdziale 14 pkt. 14.3 SWZ przed zmianą jest:

Termin otwarcia ofert: 31 maja 2022 r., godz. 10:30

 

w rozdziale 14 pkt. 14.3 SWZ po zmianie jest:

Termin otwarcia ofert: 7 czerwca 2022 r., godz. 10:30

 

  1. Powyższe zmiany powoduję zmianę terminu związania ofertą, a mianowicie:

w rozdziale 15, pkt. 15.1 SWZ przed zmianą jest:

Wykonawca jest związany ofertą do dnia 29 czerwca 2022 r.

 

w rozdziale 15, pkt. 15.1 SWZ po zmianie jest:

Wykonawca jest związany ofertą do dnia 6 lipca 2022 r.

 Powyższa zmiana treści SWZ powoduje zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu nr 2022/BZP 00156271/01 z dnia 2022-05-12 oraz zmiany postępowania opublikowanego na https://miniportal.uzp.gov.pl (c9929112-4963-4b72-a673-89f8d84de4a6).

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane w dniu 30.05.2022 r. w BZP pod numerem 2022/BZP 00185053/01

Termin składania i otwarcia ofert został również zmieniony na miniPortalu.

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż pozostała treść SWZ pozostaje bez zmian.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, dnia 26 maja 2022 r.

WYJAŚNIENIA TREŚCI SWZ

Działając na podstawie art. 284 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej „ustawa Pzp”, Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, przekazuje treść pytań i odpowiedzi do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

 

1. Czy zamawiający dopuści montaż optymalizatorów nie integrowanych z modułem wyłącznie w miejscach narażonych na zacienienie, zamiast optymalizatorów zintegrowanych z modułem dla wszystkich modułów?

Odp. Wszystkie moduły muszą być wyposażone w optymalizatory.

2. Czy Zamawiający dopuści moduły PV wyprodukowane poza UE, spełniające wymagane normy EN oraz posiadające certyfikaty i deklaracje upoważniające do obrotu wewnątrzwspólnotowego UE.

Odp. Zamawiający dopuści pod warunkiem spełniania wymaganych norm.

  1. Zakres poszczególnych prac mówi o montażu modułowych liczników w ilości 2 sztuki. Możliwość odczytu jakich danych mają mieć te liczniki? Proszę o więcej informacji na ich temat.

Odp. Zamontowane liczniki mają mieć podstawowe dane takie jak ilość energii pobranej lub oddanej.

  1. Zastosowanie optymalizatorów mocy dla instalacji PV powoduje, że w razie prac naprawczych czy ewentualnego pożaru napięcie na panelach spada bo bezpiecznego poziomu, ok 1V na panel. Czy w takim wypadku Zamawiający odstąpi od wymogu montowania dodatkowego wyłącznika PPOŻ (przycisku) na elewacji budynku?

Odp. Zamawiający nie odstępuje od montażu przeciwpożarowego wyłącznika prądu. Zgodnie z PFU wszystkie obiekty należy wyposażyć w przeciwpożarowy wyłącznik prądu.

 

  1. W jakim zakresie Zamawiający ma dokonać przebudowy układów pomiarowych?

Odp. Przebudowę układów pomiarowych wykonuje nie Zamawiający lecz Wykonawca inwestycji.

 

  1. Proszę by do weryfikacji tego, czy moduł spełnia bądź nie spełnia wymagań, Zamawiający wziął pod uwagę jedynie jego parametry w warunkach STC. Są to najważniejsze wymagania odnośnie pracy modułu. Dodatkowo nie każdy producent udostępnia parametry modułu w warunkach NOMT oraz LIC . Tych parametrów zazwyczaj nie ma w karcie katalogowej i ciężko jest je zweryfikować.

Odp. Wszystkie parametry wymaganych modułów zostały określone w PFU.  

Zmiany niektórych parametrów zostały określone we wcześniejszych odpowiedziach do pytań.

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

 Jednocześnie Zamawiający informuje, iż pozostała treść SWZ pozostaje bez zmian.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, dnia 26 maja 2022 r.

WYJAŚNIENIE TREŚCI SWZ

 

Działając na podstawie art. 284 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej „ustawa Pzp”, Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, przekazuje treść pytań i odpowiedzi do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

 

  1. Proszę o dopuszczenie użycia modułów o wadze maksymalnej 24,2 kg.

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie modułów o wadze maksymalnej 24,2 kg.

 

  1. Proszę o dopuszczenia użycia modułów ze 144 ogniwami.

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie modułów ze 144 ogniwami.

 

  1. Proszę o dopuszczenie użycia modułów z zabezpieczeniem wstecznym prądu na poziomie 15A.

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie modułów z zabezpieczeniem wstecznym prądu na poziomie 15A.

 

  1. Proszę o dopuszczenie modułów o prądzie zwarcia 11,56A?

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie modułów o prądzie zwarcia 11,56A.

 

  1. Proszę o dopuszczenie modułów o prądzie maksymalnym na poziomie 10,98A.

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie modułów o prądzie maksymalnym na poziomie 10,98A.

 

  1. Czy Zamawiający dopuszcza moduły z 340 ogniwami w module?

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie modułów z 340 ogniwami w module.

 

  1. Proszę o jasne określenie zakresu praco modernizacyjnych instalacji elektrycznych obiektów. PFU nie określa szczegółowego zakresu prac dotyczącego np. ilości rozdzielnic do wymiany, zabezpieczeń jakie aktualnie się w nich znajdują, długości tras kablowych do

wymiany, przekrojów nowych przewodów itd. Czy wszystkie wymienione prace znajdują się w zakresie zamówienia? Jeśli tak proszę o podanie szczegółowych informacji niezbędnych w celu prawidłowego sporządzenia oferty przetargowej. Proszę również, w miarę możliwości, o dokumentację zdjęciową rozdzielnic do wymiany.

Odp. Zakres prac został opisany w PFU. Zamawiający nie posiada tak szczegółowej wiedzy, ponieważ szczegółowy zakres i ilość niezbędnych prac zostanie określony na etapie opracowania dokumentacji projektowej. Wykonawca przed złożeniem oferty może dokonać wizji lokalnej celem prawidłowego oszacowania oferty.

 

  1. Proszę o dopuszczenie falownika z chłodzeniem za pomocą konwekcji naturalnej.

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie falownika z chłodzeniem za pomocą konwekcji naturalnej, pod warunkiem spełnienia wymaganych parametrów.

 

  1. Proszę o dopuszczenie falownika z zakresem napięć od 200 do 1000V.

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie falownika z zakresem napięć od 200 do 1000V.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, dnia 24 maja 2022 r.

WYJAŚNIENIE TREŚCI SPECYFIKACJI WARUNKÓW ZAMÓWIENIA 

Działając na podstawie art. 284 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej „ustawa Pzp”, Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, przekazuje treść pytań i odpowiedzi do Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie RCD z charakterystyką typy A 30mA?

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie RCD z charakterystyką typy A 30mA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie RCD z charakterystyką typu A 100mA?

Odp. Zamawiający nie dopuszcza użycia RCD z charakterystyką typu A 100mA.

 

  1. Czy zamawiający dopuści użycie RCD z charakterystyką typy A 30mA ze znamionową zdolnością zwarciową 10kA?

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie RCD z charakterystyką typy A 30mA ze znamionową zdolnością zwarciową 10kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie RCD z charakterystyką typy A 100mA ze znamionową zdolnością zwarciową 10kA?

Odp. Zamawiający nie dopuszcza użycie RCD z charakterystyką typy A 100mA ze znamionową zdolnością zwarciową 10kA.

 

  1. Zwracamy się z prośbą o podanie typu, charakterystyki oraz zdolności zwarciowej wyłącznika różnicowo prądowego

Odp. Zamawiający nie może wskazać konkretnego wyłącznika różnicowo prądowego, ponieważ każda instalacja jest inna i trzeba dobierać go indywidualnie.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C ze zdolnością zwarciową 6kA?

Odp. Zamawiający dopuszcza użycie ochronników przepięć AC B+C ze zdolnością zwarciową 6kA.

 

  1. Zwracamy się z prośbą o podanie minimalnych parametrów ochronników przepięć AC

Odp. Poniżej minimalne parametry:

Znamionowe napięcie AC 300V

Prąd udarowy (10/350kA) 12,5

Wyposażony w sygnalizator zadziałania

Maksymalny przekrój przewody 35mm2

Zdolność gaszenia prądu następczego 20kA

 

  1. Zwracamy się z prośbą o podanie minimalnych parametrów ochronników przepięć DC, podanie prądu wyładowczego oraz prądu udarowego.

Odp. Poniżej minimalne parametry:

Prąd wyładowczy imp 10/350kA 6,20

Prąd udarowy 10/350kA 64

In 20

 

  1. Prosimy o podanie znamionowej zdolności zwarciowej ochronników DC

Odp. Znamionowa zdolność zwarciowa 180kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC bez użycia rozłączników z wkładkami gPV?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC bez użycia rozłączników z wkładkami gPV.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie rur karbowanych do prowadzenia przewodów DC?

Odp. Zamawiający dopuszcza stosowanie rur karbowanych pod warunkiem odporności na UV w miejscach niemożności wykonania rurkami RL. 

 

  1. Czy Zamawiający wymaga użycie sztywnych rurek do prowadzenia przewodów DC?

Odp. Zamawiający wymaga użycie sztywnych rurek do prowadzenia przewodów DC, jedynie w wyjątkowych sytuacjach dopuszcza rurki karbowane posiadające odpowiednią odporność UV.

 

  1. Czy Zamawiający wymaga użycie sztywnych kolanek do rurek do prowadzenia przewodów DC?

Odp. Zamawiający dopuszcza stosowanie kolanek giętych.

 

  1. Prosimy o podanie minimalnej grubości ramy modułów PV.

Odp. Minimalna grubość ramy modułów PV powinna wynosić 38mm. 

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie przewodów DC 4mm2 ?

Odp. Każda instalacja jest indywidualna, w związku z tym jeżeli na etapie przygotowania dokumentacji technicznej i jej późniejszej realizacji, inspektor dopuści takie rozwiązanie, wtedy Zamawiający również wyrazi zgodę. 

 

  1. Czy Zamawiający dopuści montaż falowników jednofazowych w instalacjach z inwerterem 3kW, zgodnie z wytycznymi Operatora Sieci Dystrybucyjnej?

Odp. Pytanie nie jest zgodne z PFU (PFU nie przewiduje montażu instalacji jednofazowych).

 

  1. Czy Zamawiający dopuści montaż falowników jednofazowych w instalacjach z inwerterem 4kW, zgodnie z wytycznymi Operatora Sieci Dystrybucyjnej?

Odp. Pytanie nie jest zgodne z PFU (PFU nie przewiduje montażu instalacji jednofazowych).

 

  1. Czy Zamawiający dopuści zastosowanie ochronników przepięć AC typ II ?

Odp. Zamawiający wymaga ochronników T1+T2.

 

  1. Zwracam się z uprzejmą prośba do Zamawiającego o udzielenie informacji dotyczącej pokryć dachowych dla wszystkich instalacji fotowoltaicznych, których montaż zamawiający przewiduje na dachach budynków. Informacja ta jest konieczna dla wyceny konstrukcji montażowej, która jest jednym z elementów kompletnej instalacji fotowoltaicznej.

Odp. Poniżej rodzaj pokrycia. Wykonawca przed złożeniem oferty powinien dokonać wizji w terenie, celem oszacowania prawidłowej oferty.

Lp.

nazwa jednostki

adres

Rodzaj pokrycia

1

Urząd Gminy Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego 27

Dach płaski pokryty papą termozgrzewalną oraz dwuspadowy pokryty blachą

2

Zespół Placówek Oświatowych w Jabłoniu

ul. Jadwigi Tokarskiej 2

Dach płaski pokryty papą termozgrzewalną oraz dwuspadowy pokryty blachodachówką

3

Budynek Biblioteki w Jabłoniu

ul. Tokarskiej 2/3

Dach dwuspadowy pokryty blachodachówką

4

Budynek OSP Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego 78

Dach dwuspadowy pokryty blachodachówką

5

Szkoła Podstawowa w Gęsi,

Gęś 165,

Dach płaski pokryty papą termozgrzewalną

6

Budynek Świetlicy wiejskiej w miejscowości Gęś

Gęś

Dach dwuspadowy pokryty blachodachówką

7

Budynek OSP Gęś

Gęś

Dach jednospadowy pokryty blachodachówką

8

Budynek Szkoły Podstawowej w Kolanie

Kolano 44

Dach płaski pokryty papą termozgrzewalną

9

Budynek WDK/OSP Kolano

Kolano

Dach dwuspadowy pokryty blachodachówką

10

Budynek Szkoły Podstawowej w Paszenkach

Paszenki 78

Dach płaski pokryty papą termozgrzewalną

11

Budynek WDK w miejscowości Paszenki

Paszenki

Dach dwuspadowy pokryty blachodachówką

12

Budynek Szkoły Podstawowej w Dawidach

Dawidy 56

Dach dwuspadowy pokryty blachodachówką

13

Budynek świetlicy wiejskiej w Dawidach

Dawidy

Dach dwuspadowy pokryty blachodachówką

14

Budynek Świetlicy wiejskiej w miejscowości Kalinka

Kalinka

Dach jednospadowy pokryty blachodachówką

15

Stacja Ujęcia i Uzdatniania Wody w miejscowości Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego

Montaż na gruncie

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C ze zdolnością zwarciową 6kA?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C ze zdolnością zwarciową 6kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C Imax- 50kA?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C Imax- 50kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC B+C z prądem udarowym na jeden biegun 10/350 Iimp 6kA ?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC B+C z prądem udarowym na jeden biegun 10/350 Iimp 6kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC B+C z prądem udarowym na jeden biegun 10/350 Iimp 10 kA ?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC B+C z prądem udarowym na jeden biegun 10/350 Iimp 10 kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC B+C z prądem wyładowczym na jeden biegun 8/20 Iimp 15 kA ?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC B+C z prądem wyładowczym na jeden biegun 8/20 Iimp 15 kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C z prądem udarowym na jeden biegun 10/350 Iimp 6kA?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C z prądem udarowym na jeden biegun 10/350 Iimp 6kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C z prądem wyładowczym na jeden biegun 8/20 Imax 50 kA?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C z prądem wyładowczym na jeden biegun 8/20 Imax 50 kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC B+C z znamionowym prądem wyładowczym 10/350 / 1 bieg mniejszym niż 12,5kA?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć DC B+C z znamionowym prądem wyładowczym 10/350 / 1 bieg mniejszym niż 12,5kA.

 

  1. Czy Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C z parametrem największego prądu wyładowczego lub prądu udarowego 50kA?

Odp. Zamawiający dopuści użycie ochronników przepięć AC B+C z parametrem największego prądu wyładowczego lub prądu udarowego 50kA.

 

  1. Czy Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy oświadczenia producenta inwerterów że w urządzeniu nie będą występowały uszkodzenia na prądy stałe?

Odp. Zamawiający będzie wymagał takiego oświadczenia. 

 

  1. Czy, jeśli, dokumentacja przetargowa nie określa szczegółowych parametrów ochronników AC, ochronników DC, wyłączników różnicowo prądowych, Zamawiający będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu Wykonawcy?

Odp. Zamawiający będzie polegał na wykonanych projektach wykonawczych                                 i podpisanych przez uprawnioną osobę i zaakceptowanych przez inspektora nadzoru. Niektóre parametry zostały podane w poprzednich pytaniach.

 

  1. Czy potwierdza Zamawiający, że dostęp do Internetu dotyczący komunikacji i wizualizacji zapewnia użytkownik ?

Odp. Zamawiający nie potwierdza. W części obiektów istnieje wewnętrzną sieć komputerowo internetowa, którą Wykonawca może wykorzystać. Dostęp do Internetu w okresie gwarancji zapewnia wykonawca. Wykaz obiektów poniżej.

Lp.

nazwa jednostki

adres

Dostęp do sieci internetowej

1

Urząd Gminy Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego 27

Tak

2

Zespół Placówek Oświatowych w Jabłoniu

ul. Jadwigi Tokarskiej 2

Tak

3

Budynek Biblioteki w Jabłoniu

ul. Tokarskiej 2/3

Tak

4

Budynek OSP Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego 78

Brak

5

Szkoła Podstawowa w Gęsi,

Gęś 165,

Tak

6

Budynek Świetlicy wiejskiej w miejscowości Gęś

Gęś

Brak

7

Budynek OSP Gęś

Gęś

Brak

8

Budynek Szkoły Podstawowej w Kolanie

Kolano 44

Tak

9

Budynek WDK/OSP Kolano

Kolano

Tak

10

Budynek Szkoły Podstawowej w Paszenkach

Paszenki 78

Tak

11

Budynek WDK w miejscowości Paszenki

Paszenki

Tak

12

Budynek Szkoły Podstawowej w Dawidach

Dawidy 56

Tak

13

Budynek świetlicy wiejskiej w Dawidach

Dawidy

Brak

14

Budynek Świetlicy wiejskiej w miejscowości Kalinka

Kalinka

Tak

15

Stacja Ujęcia i Uzdatniania Wody w miejscowości Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego

Tak

 

  1. Czy Zamawiający dopuszcza moduły monokrystaliczne spełniające wymogi projektu i SIWZ?

Odp. Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułów monokrystalicznych. 

 

  1. Czy Zamawiający dopuszcza moduły fotowoltaiczne o obciążalności mechanicznej na śnieg do 5400 Pa oraz na wiatr do 2400 Pa zgodnie z obowiązującymi normami?

Odp. Zamawiający dopuszcza moduły fotowoltaiczne o obciążalności mechanicznej na śnieg do 5400 Pa oraz na wiatr do 2400 Pa zgodnie z obowiązującymi normami.

 

34 Prosimy o potwierdzenie, że w razie konieczności wykonania instalacji odgromowej koszt wykonania leży po stronie Beneficjenta.

Odp. Zamawiający informuje, iż przebudowa instalacji odgromowej leży po stronie wykonawcy i jest jego kosztem.

 

  1. Co w przypadku, gdy istniejąca już instalacja odgromowa będzie kolidować z montażem modułów fotowoltaicznych? Po czyjej wówczas stronie leży ewentualna przebudowa instalacji odgromowej?

Odp. Odpowiedź jak wyżej, przebudowa instalacji odgromowej leży po stronie wykonawcy i jest jego kosztem.

 

  1. Prosimy o podanie liczby budynków posiadających instalację odgromową oraz wskazanie, gdzie wymagana jest jej przebudowa.

Odp. 7 budynków posiada instalację odgromową. Kolizje z instalacją odgromową oraz jej ewentualną przebudowę, określi projektant na etapie wykonywania projektów.

 

  1. Czy zamawiający dopuszcza moduły o wymiarach 1640x992mm+- oraz grubości ramki 35+- 5 mm?

Odp. Zamawiający dopuszcza powyższe moduły.

 

  1. Czy Zamawiający wymaga zapewnienia systemu monitoringu w każdej lokalizacji czy wyłącznie tam, gdzie istnieje łącze internetowe? W przypadku, gdy Beneficjent nie posiada łącza internetowego po czyjej stronie leży zapewnienie dostępu do sieci?

Odp. Zamawiający nie potwierdza. W części obiektów istnieje wewnętrzną sieć komputerowo internetowa, którą Wykonawca może wykorzystać. Dostęp do Internetu w okresie gwarancji zapewnia wykonawca. Wykaz obiektów poniżej.

Lp.

nazwa jednostki

adres

Dostęp do sieci internetowej

1

Urząd Gminy Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego 27

Tak

2

Zespół Placówek Oświatowych w Jabłoniu

ul. Jadwigi Tokarskiej 2

Tak

3

Budynek Biblioteki w Jabłoniu

ul. Tokarskiej 2/3

Tak

4

Budynek OSP Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego 78

Brak

5

Szkoła Podstawowa w Gęsi,

Gęś 165,

Tak

6

Budynek Świetlicy wiejskiej w miejscowości Gęś

Gęś

Brak

7

Budynek OSP Gęś

Gęś

Brak

8

Budynek Szkoły Podstawowej w Kolanie

Kolano 44

Tak

9

Budynek WDK/OSP Kolano

Kolano

Tak

10

Budynek Szkoły Podstawowej w Paszenkach

Paszenki 78

Tak

11

Budynek WDK w miejscowości Paszenki

Paszenki

Tak

12

Budynek Szkoły Podstawowej w Dawidach

Dawidy 56

Tak

13

Budynek świetlicy wiejskiej w Dawidach

Dawidy

Brak

14

Budynek Świetlicy wiejskiej w miejscowości Kalinka

Kalinka

Tak

15

Stacja Ujęcia i Uzdatniania Wody w miejscowości Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego

Tak

 

  1. Czy w przypadku gdy falownik posiada wbudowaną możliwość monitorowania i gromadzenia informacji dotyczących pracy instalacji wymaganą przez zamawiającego konieczne jest zastosowanie dodatkowego modułu LAN opartego o technologię TIK?

Odp. Wszystkie dane z falowników muszą być przekazywane za pośrednictwem sieci komputerowej zdalnie na wyznaczony komputer w urzędzie. 

 

  1. Kto będzie ponosił koszty bezzasadnego wezwania serwisu Wykonawcy w trakcie trwania okresu gwarancji? W szczególności w przypadku wystąpienia awarii z winy użytkownika (nie przestrzegania warunków eksploatacji instalacji) lub w sytuacji zadziałania siły wyższej np. uderzenia pioruna, przepięcia instalacji, wyładowań elektrycznych.

Odp. Koszty bezzasadnego wezwania serwisu Wykonawcy w trakcie trwania okresu gwarancji, w szczególności w przypadku wystąpienia awarii z winy użytkownika (nie przestrzegania warunków eksploatacji instalacji) lub w sytuacji zadziałania siły wyższej np. uderzenia pioruna, przepięcia instalacji, wyładowań elektrycznych, poniesie Użytkownik.

 

  1. Czy Zamawiający potwierdza użycie optymalizatorów mocy dla instalacji fotowoltaicznych ?

Odp. Zamawiający potwierdza użycie optymalizatorów mocy dla instalacji fotowoltaicznych.

 

  1. W świetle obowiązujących przepisów (Przepis Prawa Budowlanego - z 2020 poz. 1333 art. 29 ust. 4 pkt 3c wchodzący z dniem 19.10.2020r.) o treści : pomp ciepła, wolnostojących kolektorów słonecznych, urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej nie większej niż 50 kW z zastrzeżeniem, że do urządzeń fotowoltaicznych o mocy zainstalowanej elektrycznej większej niż 6,5 kW stosuje się obowiązek uzgodnienia z rzeczoznawcą do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych pod względem zgodności z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej, zwany dalej „uzgodnieniem pod względem ochrony przeciwpożarowej", projektu tych urządzeń oraz zawiadomienia organów Państwowej Straży Pożarnej, o którym mowa w art. 56 ust. 1a,:

a) Czy Dokumentacja przed realizacją tj. na schemacie ma być uzgodniona z rzeczoznawcą P-poż - proszę o potwierdzenie, że koszt pokrywa Użytkownik instalacji ?

Odp. Zgodnie z powyższym zapisem, projektant odpowiada za projekt i wszelkie uzgodnienia z odpowiednimi instytucjami. Koszt uzgodnienia projektu leży po stronie projektanta i wykonawcy.

b) czy Zamawiający potwierdza, że zmienia się funkcja dachu w świetle opinii rzeczoznawcy i nakazuje wykonanie instalacji odgromowej dla takiej instalacji powyżej 6,5 kW - proszę o potwierdzenie, że koszt pokrywa Użytkownik instalacji ?

Odp. Koszt wykonania wszystkich niezbędnych prac wykonawczych, w tym instalacji odgromowej pokrywa wykonawca. 

c) czy Zamawiający potwierdza, że w opinii Rzeczoznawcy p-poż dla instalacji powyżej 6,5 kW nakazuje wykonanie jednego z trzech poniżej wymienionych zabezpieczeń p.poż.:

1- wykonanie instalacji p-poż z wyłącznikiem WPW [ROP] odcinający napięcie po stronie DC- prądu stałego - proszę o potwierdzenie, że koszt pokrywa Użytkownik instalacji ?

Odp. Zgodnie z PFU – zakres prac opisanych w PFU pokrywa wykonawca, w związku z tym koszt o którym mowa w pytaniu pokrywa także wykonawca. 

2- wykonanie instalacji p-poż z wyłącznikiem WPW [ROP] odcinający Napięcie po stronie AC- prądu zmiennego - proszę o potwierdzenie, że koszt pokrywa Użytkownik instalacji ?

Odp. Zgodnie z PFU – zakres prac opisanych w PFU pokrywa wykonawca, w związku z tym koszt o którym mowa w pytaniu pokrywa także wykonawca. 

3- wykonanie instalacji p-poż z zastosowaniem optymalizatorów mocy, które w chwili zagrożenia obniżają napięcie na każdym module do napięcia bezpiecznego 1V/moduł po stronie DC- prądu stałego - proszę o potwierdzenie, że koszt pokrywa Użytkownik instalacji ?

Odp. Zgodnie z PFU – zakres prac opisanych w PFU pokrywa wykonawca, w związku z tym koszt o którym mowa w pytaniu pokrywa także wykonawca. 

 

  1. W świetle obowiązujących przepisów kto wysyła zawiadomienie do Państwowej Straży Pożarnej - proszę o potwierdzenie, że zawiadamia Zamawiający.

Odp. Zgodnie z pkt. 4.4. ppkt. 7 SWZ - DO WYKONAWCY NALEŻY – zgłoszenie przyłączenia instalacji, w tym do zakładu energetycznego oraz PSP.

.

  1. Prosimy o informację czy Zamawiający wymaga, aby moduły posiadały certyfikat miejsca produkcji na terenie Unii Europejskiej ?

Odp. Zamawiający wymaga aby moduły posiadały certyfikat miejsca produkcji na terenie Unii Europejskiej.

 

  1. Czy Zamawiający dopuszcza przelew wierzytelności bezpośrednio na rachunek cesji w banku ?

Odp.  Zgodnie z § 11 Umowy - Wykonawca bez zgody Zamawiającego wyrażonej w formie pisemnej nie może przenosić na osoby trzecie wierzytelności wynikających z niniejszej umowy.

Powyższe nie stanowi zakazu cesji, ale jej warunkową (obowiązek uzyskania zgody Zamawiającego) możliwość.

 

  1. Czy Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe ?

Odp. Zasady rozliczeń określa § 5 umowy, wskazujący na dwie faktury częściowe i fakturę końcową.

 

47.Prosimy o potwierdzenie, że przedstawienie kart technicznych i certyfikatów urządzeń wchodzących w skład systemów nie jest wymagane przy składaniu oferty.

Odp. Zamawiający potwierdza, że nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych z ofertą.

 

48.Czy Zamawiający potwierdza:

 - że datą końcowa zakończenia robót jest data Zgłoszenia Końcowego przez Wykonawcę.

- że datą końcowa zakończenia robót jest data podpisania Protokołu Końcowego przez Zamawiającego bez usterek.

 

Odp. Zgodnie z § 2 ust. 3 Umowy - Za termin wykonania całości zamówienia uznaje się dzień zgłoszenia gotowości odbioru robót budowlanych.

Zgodnie z § 6 ust. 5 pkt 9) Umowy - W przypadku odmowy odbioru, o którym mowa w ust. 7, lit. a) umowy, terminem wykonana zamówienia będzie data ponownego zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru przedmiotu zamówienia z usuniętymi wadami istotnymi (nie będzie nim data pierwotnego zgłoszenia gotowości odbioru). Komisja dokonująca odbioru końcowego sporządza protokół odbioru końcowego robót. Odbiór końcowy potwierdza wykonanie i zakończenie realizacji całego Przed-miotu umowy.

Powyższe oznacza, że terminem wykonania zamówienia jest termin zgłoszenia gotowości do odbioru robót, o ile w wyniku tego zgłoszenia nastąpi skuteczny odbiór zamówienia.

 

 49.Czy Zamawiający zezwala na wadia elektroniczne ?

Odp. Wadia należy wnosić zgodnie z Rozdziałem 12 SWZ.  Jednocześnie zgodnie z art. 97 ust. 10 ustawy Pzp -Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 7 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

 

  1. Czy Zamawiający wprowadzi zmiany do umowy dotyczące siły wyższej w szczególności zapisu dotyczącego stanu epidemiologicznego ?

Odp. Zamawiający nie wprowadza przedmiotowych zapisów do umowy. Zastosowanie w tym zakresie mają przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, Kodeksu cywilnego oraz ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych

 

  1. Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany par. 19 ust. 1 pkt 5 poprzez określenie, że maksymalną wartością zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy jest 15%?   Argumentujemy to wysokim wzrostem inflacji.

Odp. Zamawiający nie dokonuje zmian w tym zakresie.

 

  1. Czy w zakresie zamówienia jest modernizacja istniejących rozdzielnic, tras kablowych obiektów? Czy dotyczy to tylko modernizacji rozdzielnicy w celu prawidłowego podłączenia instalacji PV?

Odp. Zakres prac został opisany w PFU. Każda z lokalizacji przewiduje inny zakres prac.

 

  1. Czy to, gdzie dana instalacja ma zostać zlokalizowana (dach, elewacja, grunt) ma zostać dobrane przez Wykonawcę po uzgodnienie z zarządcą budynku na etapie wykonywania projektu? Informacja o systemie montażu na poszczególnych obiektach nie została określona w załączonej dokumentacji.

Odp. W momencie sporządzania projektu należy uzgodnić z Zamawiającym. Większość instalacji będzie montowana na dachach. Tylko jedna instalacja będzie montowana na gruncie i będzie to Stacja Ujęcia i Uzdatniania Wody w miejscowości Jabłoń.

 

  1. Czy Zamawiający dopuszcza montaż innych modułów niż te o mocy 390 lub 400Wp?

Odp. Zamawiający dopuszcza pod warunkiem spełnienia wszystkich minimalnych parametrów opisanych w PFU.

 

  1. Proszę o podanie zakresu mocy minimalnej i maksymalnej instalacji fotowoltaicznych. Określenie w PFU tak dokładnych mocy instalacji uniemożliwia zastosowania innych modułów niż te o mocy 390Wp.

Odp. Instalacje zostały dobrane ze względu na moc przyłączeniową montowanych urządzeń. Zamawiający dopuszcza tolerancję w granicach 3%.

 

  1. Proszę o informację na temat poszczególnych dachów – czym są pokryte, jaki jest ich kąt nachylenia, w którym roku powstały.

Odp. Informacja nt. rodzaju pokrycia zostały podane w odpowiedzi na pytanie 19. Odnośnie nachylenia i pozostałych danych – należy przeprowadzić wizję lokalną przed złożeniem oferty.

 

  1. Na jakiej podstawie Zamawiający określił parametr odporności paneli fotowoltaicznych na siłę wiatru (obciążenia statyczne) na poziomie 5400 Pa w sytuacji, gdy zgodnie z normą PN-EN 61215 parametr ten wynosi 2400 Pa, oraz jaką odporność na siłę wiatru posiadają obiekty, na których panele będą montowane?

Odp. Zamawiający nie określił parametru odporności na poziomie 5400Pa, określił tylko jakie minimalne parametry i certyfikaty powinno posiadać urządzenie. Zapis z PFU: wymagane certyfikaty – maksymalne ssanie wiatru IEC 61730-2:2016 – 5400 Pa. Zamawiający dopuszcza zmianę.

 

  1. Na jakiej podstawie Zamawiający określił parametr odporności paneli fotowoltaicznych na siłę śniegu (obciążenia statyczne) na poziomie 8100 Pa w sytuacji, gdy zgodnie z normą PN-EN 61215 parametr ten wynosi 5400 Pa, oraz jaką wytrzymałość na śnieg posiadają obiekty, na których panele będą montowane?

Odp. Zamawiający określił tylko jakie minimalne parametry i certyfikaty powinno posiadać urządzenie. Zamawiający dopuszcza zmianę.

 

  1. Na jakiej podstawie Zamawiający określił parametr odporności paneli fotowoltaicznych na kulę gradową o średnicy j = 55 mm i prędkości V=33,9 m/s w sytuacji, gdy zgodnie z normą PN-EN 61215 panele fotowoltaiczne odporne są kulę gradową o średnicy 25 mm i prędkości 23 m/s, oraz jaką wytrzymałość na kulę gradową posiadają obiekty, na których panele będą montowane.

Odp. Zamawiający określił tylko jakie minimalne parametry i certyfikaty powinno posiadać urządzenie. Zamawiający dopuszcza zmianę.

 

  1. Jakie okoliczności uzasadniały przyjęcie przez Zamawiającego przy sporządzeniu dokumentacji projektowej precyzyjnych wymagań dla paneli i falowników, których treść dokładnie odpowiada wartościom przeniesionym z kart katalogowych jednego producenta, wskazujących na produkt tego producenta?

Odp. Zamawiający w zamieszczonym PFU przewidział tolerancję w parametrach paneli fotowoltaicznych i inwerterów. Zamieszczone parametry dopuszczają różnych producentów i nie wskazują na produkt konkretnego producenta. Zamawiający dopuszcza zmianę mocy paneli pod warunkiem zachowania sumarycznej mocy zgodnie z PFU.

 

  1. Proszę o wskazanie dla każdej z 15 lokalizacji obiektów na którym ma zostać zamontowana instalacja fotowoltaiczna informacji na temat pokrycia dachowego.

Odp. Informacja nt. rodzaju pokrycia zostały podane w odpowiedzi na pytanie 19. Przed złożeniem oferty należy przeprowadzić wizję lokalną.

 

  1. Proszę o wskazanie dla każdej z 15 lokalizacji obiektów na którym ma zostać zamontowana instalacja fotowoltaiczna informacji na temat mocy przyłączeniowej.

Odp. Zakres prac został opisany w PFU. Odnośnie mocy – w większości obiektów należy przebudować układy pomiarowe i zwiększyć moce.

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zmianę mocy każdej z 15 instalacji fotowoltaicznych o +/- 2 %.

Odp. Zamawiający dopuszcza zmianę mocy każdej z 15 instalacji fotowoltaicznych o +/- 2 %.

 

  1. Czy którykolwiek z 15 adresów, na których ma zostać zamontowana instalacja fotowoltaiczna, znajduje się na terenach objętych ochroną konserwatora zabytków?

Odp. Zamawiający informuje, że Stacja Ujęcia i Uzdatniania Wody w miejscowości Jabłoń, znajduje się na terenie objętym ochroną konserwatora zabytków.

 

  1. Jeśli tak, czy Zamawiający uzyskał zgodę konserwatora zabytków na montaż instalacji?

Odp. Zamawiający posiada wstępną zgodę na montaż instalacji fotowoltaicznej. Uzgodnienie projektu obiektów objętych ochroną konserwatorską, leży po stronie Wykonawcy.

 

  1. W przypadku braku zgody Konserwatora zabytków na montaż instalacji fotowoltaicznej na obiekcie, czy Zamawiający zmniejszy zakres realizacji umowy?

Odp. Zamawiający posiada wstępną zgodę na montaż instalacji fotowoltaicznej i nie zamierza zmniejszać zakresu realizacji umowy.  

 

  1. Czy Zamawiający, potwierdza że instalacje fotowoltaiczne mają nie wyprowadzać energii do sieci. (zero export) ?

Odp. Zamawiający nie potwierdza. Instalacje fotowoltaiczne mają działać dwukierunkowo.

 

  1. Czy Zamawiający posiada warunki przyłączenia dla któregoś z obiektów?

Odp. Zamawiający posiada warunki przyłączenia dla obiektów.

 

  1. Prosimy Zamawiającego o udostępnienie opracowania koncepcyjnego dla każdej lokalizacji na której ma zostać zamontowana instalacja fotowoltaiczna.

Odp. Zamawiający nie posiada dokumentacji koncepcyjnej.  

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie przekroju przewodów dostosowanych do długości trasy kablowej, w sposób minimalizujący straty energii.

Odp. Zamawiający dopuszcza zastosowanie przekroju przewodów dostosowanych do długości trasy kablowej, w sposób minimalizujący straty energii.

 

  1. Czy Zamawiający zapewnia sprawne łącze internetowe w miejscu montażu falownika?

Odp. Zamawiający nie potwierdza. W części obiektów istnieje wewnętrzną sieć komputerowo internetowa, którą Wykonawca może wykorzystać. Dostęp do Internetu w okresie gwarancji zapewnia wykonawca. Wykaz obiektów poniżej.

Lp.

nazwa jednostki

adres

Dostęp do sieci internetowej

1

Urząd Gminy Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego 27

Tak

2

Zespół Placówek Oświatowych w Jabłoniu

ul. Jadwigi Tokarskiej 2

Tak

3

Budynek Biblioteki w Jabłoniu

ul. Tokarskiej 2/3

Tak

4

Budynek OSP Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego 78

Brak

5

Szkoła Podstawowa w Gęsi,

Gęś 165,

Tak

6

Budynek Świetlicy wiejskiej w miejscowości Gęś

Gęś

Brak

7

Budynek OSP Gęś

Gęś

Brak

8

Budynek Szkoły Podstawowej w Kolanie

Kolano 44

Tak

9

Budynek WDK/OSP Kolano

Kolano

Tak

10

Budynek Szkoły Podstawowej w Paszenkach

Paszenki 78

Tak

11

Budynek WDK w miejscowości Paszenki

Paszenki

Tak

12

Budynek Szkoły Podstawowej w Dawidach

Dawidy 56

Tak

13

Budynek świetlicy wiejskiej w Dawidach

Dawidy

Brak

14

Budynek Świetlicy wiejskiej w miejscowości Kalinka

Kalinka

Tak

15

Stacja Ujęcia i Uzdatniania Wody w miejscowości Jabłoń

ul. Augusta Zamoyskiego

Tak

 

  1. Czy Zamawiający ma świadomość, że podczas montażu konieczne jest wyłączenie głównego zasilania budynku na którym realizowany jest montaż?

Odp. Zamawiający ma świadomość o zakresie prac. Wszelkie wyłączenia należy uzgadniać z użytkownikiem obiektu.

 

  1. Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że dopuszcza zastosowanie modułów fotowoltaicznych o mocy w tolerancji +20 %.

Odp. Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułów fotowoltaicznych o mocy w tolerancji +20 %.

 

  1. Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że dopuszcza zastosowanie modułów fotowoltaicznych o typie ogniw min. 5 BB.

Odp. Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułów fotowoltaicznych o typie ogniw min. 5 BB.

 

  1. Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że dopuszcza zastosowanie modułów fotowoltaicznych posiadających gniazdo przyłączeniowe min. IP67.

Odp. Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułów fotowoltaicznych posiadających gniazdo przyłączeniowe min. IP67.

 

  1. Prosimy Zamawiającego o potwierdzenie, że dopuszcza zastosowanie modułów fotowoltaicznych o maksymalnym obciążeniu wiatrem 2400 Pa.

Odp. Zamawiający dopuszcza zastosowanie modułów fotowoltaicznych  maksymalnym obciążeniu wiatrem 2400 Pa.

 

  1. Prosimy o potwierdzenie, że dokumentacja powykonawcza geologiczna tyczy się jedynie pomp ciepła gruntowych.

Odp. Zamawiający potwierdza, że dokumentacja powykonawcza geologiczna tyczy się jedynie pomp ciepła gruntowych.

 

  1. Czy zamawiający przewiduję zastosowanie zintegrowanych z panelem optymalizatorów mocy do wszystkich modułów, czy tylko do modułów, które są chwilowo zacienione przez przeszkody( komin, drzewa) str. 20-21.

Odp. Zamawiający przewiduje zastosowanie zintegrowanych z panelem optymalizatorów mocy do wszystkich modułów.

 

  1. Czy zamawiający dopuszcza moduł o następujących parametrach:

Maksymalne obciążenie – 6800 Pa/ maksymalne ssanie wiatru- 3900 Pa str. 21-22.

Odp. Zamawiający dopuszcza powyższe moduły.

 

  1. Czy zamawiający dopuszcza moduły wykorzystujące rozwiązanie half-cut czyli ogniwa cięte na pół, czy dopuszcza moduły z ogniwami połówkowymi o ilości ogniw: 120-132.

Odp. Zamawiający dopuszcza powyższe moduły.

 

  1. Czy zamawiający dopuszcza falownik o użytecznym zakresie napięć 380- 850 V.

Odp. Zamawiający dopuszcza falownik o użytecznym zakresie napięć 380- 850 V.

 

  1. W kilku obiektach kotłownie wraz z instalacjami c.o. pracują w układzie otwartym. Czy w takich przypadkach należy istniejące kotły na paliwo stałe odizolować od instalacji technologicznej pomp ciepła oraz instalacji c.o. przez zamontowanie odpowiednich wymienników?

Odp. Na wszystkich obiektach należy przeprowadzić odizolowanie układów odpowiednimi do zakresów pracy wymiennikami.

 

  1. Czy w projektowanych maszynowniach należy uwzględnić zmiękczacze jonowymienne, aby napełnić instalację wodą o parametrach wymaganych przez producentów źródeł grzewczych?

Odp. Parametry czynnika powinny zgodne z wymaganiami podanymi przez producenta zaproponowanego urządzenia/rozwiązania technicznego.

 

  1. W kilku kotłowniach znajdują się kotły o sporych gabarytach na paliwo stałe odłączone od instalacji grzewczych, które ograniczają miejsce montażu przyszłych urządzeń. Czy należy przedmiotowe urządzenia zdemontować i wynieść z kotłowni?

Odp. W kotłowniach w których pozostały urządzenia wyłączone z eksploatacji należy wynieść z kotłowni nie naruszając pomieszczeń.

 

  1. Przy Szkole Podstawowej w Dawidach na terenie zielonym przeznaczonym pod wymiennik gruntowy znajduje się istniejąca infrastruktura rekreacyjna, której demontaż i ponowny montaż jest niezbędny. Czy należy uwzględnić przedmiotowe roboty w kalkulacji cenowej?

Odp. W trakcie robót montażowych należy przewidzieć roboty porządkowe i odtworzeniowe.

 

  1. W kotłowni Szkoły Podstawowej w Dawidach i Paszenkach istniejąca instalacja technologiczna kotłowni jest z złym stanie technicznym i nie nadaje się do wykorzystania przy nowej instalacji z pompami ciepła. Czy należy tą instalację wymienić?

Odp. Zakres wykonywanych robót dotyczy instalacji w zakresie kotłowni. Nie ma zakresu wymiany obiegów kotłowych.

 

  1. W Szkole Podstawowej w Jabłoniu, aby wnieść pompy ciepła i bufory niezbędny jest demontaż i ponowny montaż istniejącego zsypu oraz systemu podawania pelletu. Ponadto w miejscu przeznaczonym pod wymiennik gruntowy znajdują się parkingi i bardzo szerokie ciągi komunikacyjne z kostki brukowej. Czy przedmiotowe roboty należy uwzględnić w kalkulacji cenowej?

Odp. Należy przewidzieć wszelkie roboty odtworzeniowe i adaptacyjne do wykonania  prac.

 

  1. W Szkole Podstawowej w Gęsi, jest podobna sytuacja jak w S.P. w Jabłoni z miejscem pod wymiennik gruntowy. Istniejące parkingi i ciągi komunikacyjne- czy należy uwzględnić ich demontaż i ponowne ułożenie?

 Odp. Należy przewidzieć wszelkie roboty odtworzeniowe i adaptacyjne do wykonania  prac.

 

  1. W pomieszczeniu kotłowni przy SP w Jabłoniu nie ma miejsca na zamontowanie pomp ciepła oraz bufora, natomiast w pomieszczeniu po składzie opału jest taka możliwość . Czy zamawiający dopuszcza wykorzystanie tego pomieszczenia? W jakim zakresie należy uwzględnić roboty adaptacyjno – budowlane, czy naprawa posadzki i pomalowanie ścian wystarczy?

Odp. Należy przewidzieć wszelkie roboty odtworzeniowe i adaptacyjne do wykonania  prac zgodne ze standardem występującym na danym obiekcie.

 

  1. Podane w PFU minimalne pojemności buforów są zaniżone w stosunku do pojemności optymalnych. Największa rozbieżność dotyczy instalacji w SP w Dawidach gdzie przewidziano zbiornik o poj. 500l, a wskazany jest ok.1000 litrów oraz w SP w Jabłoniu gdzie bufor o pojemności 1000l zasadnym jest zastąpić większym min.1500 litrów. Prosimy o potwierdzenie czy należy zastosować wielkości zgodnie z PFU czy zaproponowane – zwiększone.

Odp. Należy przyjąć urządzenia nie mniejsze niż przewidziane w PFU. Zamawiający dopuszcza większe zbiorniki buforowe.

 

  1. Maszynownię z pompą ciepła w budynku Urzędu Gminy przewidziano w pomieszczeniu piwnicznym – archiwum. Czy w związku z tym należy uwzględnić niezbędne roboty budowlane polegające na wymurowania odpowiednich przegród wraz z drzwiami technicznymi, elementami wykończenia powierzchni itp.?

Odp. Zamawiający potwierdza, że należy uwzględnić niezbędne roboty budowlane polegające na wymurowania odpowiednich przegród wraz z drzwiami technicznymi, elementami wykończenia powierzchni itp.

 

  1. W związku z sytuacją m.in. w Szkole Podstawowej w Jabłoniu, gdzie instalacja WLZ będzie miała długość ok. 100m, zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający dopuszcza prowadzenie instalacji korytarzami wewnątrz Szkoły, czy należy poprowadzić ją na zewnątrz obiektu? Ta sama sytuacja dotyczy Szkoły w Paszenkach i Gęsi?

Odp. Zmawiający sugeruje prowadzenie instalacji  WLZ w  gruncie, aby w budynkach była jak najmniejsza ilość tras rurociągowych.

 

  1. Praktycznie na każdym obiekcie będzie konieczność wykonania otworów montażowych do wprowadzenia urządzeń (pompy ciepła, bufory). Czy powyższe prace należy ująć w ofercie tj. wykopy, wykonanie otworu montażowego, ponowne zamurowanie otworu i doprowadzenie powierzchni do stanu pierwotnego?

Odp. Należy przewidzieć wszelkie roboty budowlane, odtworzeniowe i adaptacyjne do wykonania  prac zgodne ze standardem występującym na danym obiekcie.

  1. Czy we wszystkich pomieszczeniach adaptowanych pod pompy ciepła należy przewidzieć roboty budowlane adaptacyjne?

Odp. Należy przewidzieć wszelkie roboty odtworzeniowe i adaptacyjne do wykonania  prac zgodne ze standardem występującym na danym obiekcie.

 

  1. Czy w rozdzielnicach elektrycznych maszynowni pomp ciepła należy uwzględnić aparaty elektryczne zabezpieczające oprócz pomp ciepła, pompy obiegowe zarówno nowo zamontowane jaki i istniejące ? Czy należy również zastosować przełączniki umożliwiające wybór trybu pracy pomp obiegowych – ręczny / automatyczny?

Odp. Należy przewidzieć zabezpieczenie pomp nowoprojektowanych jak i istniejących. Należy również przewidzieć pracę pomp w trybie automatycznym z możliwością sterowania ręcznego.

 

Zamawiający informuje, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią specyfikacji warunków zamówienia i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

Jednocześnie Zamawiający informuje, iż pozostała treść SWZ pozostaje bez zmian.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Agnieszka Michalak - Paśnikdodano do BIP dnia 12-05-2022 14:16:48