Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Jabłoń

Zakup energii elektrycznej

Data ogłoszenia
2017-10-27
Termin składania ofert
2017-11-08 12:00
Treść

22.11.2017r.

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty

 

Na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) Zamawiający informuje, że:

I.                    Wybrano najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę, którym jest:      

 

Orange Polska S.A. Al. Jerozolimskie 160, 02-326 Warszawa

 

(oferta nr 1)

 

Cena brutto517 584,69 zł , liczba punktów 100

 

Łączna liczba otrzymanych punktów – 100

 

Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego, nie podlega wykluczeniu oraz uzyskał najwyższą liczbę punktów w kryterium oceny ofert.

 

  1. II.                  Ponadto Zamawiający informuje, iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ofertę złożyli następujący Wykonawcy:

 

Numer oferty

Nazwa (firma) i adres (siedziba)0 wykonawcy

Cena  brutto

[zł]

Liczba punktów w kryterium cena

 

2

Barton Energia Sp. z o.o.

Al. Krakowska 90 B

05-090 Janki, Raszyn

 

524 740,24

 

98,64

 

3

„CORRENTE” Sp. z o.o.

Ul. Konotopska 4

05-850 Ożarów Mazowiecki

545 491,33

94,88

 

4

TAURON Sprzedaż sp. z o.o.

Ul. Łagiewnicka 60

30-417 Karków

540 959,48

95,68

 

5

NOVUM S.A.

Ul. Racławicka 146

02-117 Warszawa  

525 455,79

98,50

 

6

ENERGA-OBRÓT SA

Departament Sprzedaży Rynku Instytucji Publicznych

Aleja Grunwaldzka 472

80-309 Gdańsk

555 747,62

93,13

 

7

PGE OBRÓT S.A.

Ul. 8-go Marca 6

35-959 Rzeszów

Oddział z siedzibą w Lublinie

Ul. Zana 32A

20-601 Lublin

528 795,06

97,89

 

 

WÓJT GMINY JABŁOŃ

 


 

08.11.2017r.

Informuję, że do terminu składania ofert, tj. 08.11.2017r. do godz. 12:00 w przedmiotowym postępowaniu wpłynęło 7 ofert.

Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia wynosi: 550 000,00 zł

 

 UWAGA!!!!

 

Przypominam, iż Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, zamieszczonej powyżej, przekazują zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (w formie oryginału) według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

Wójt Gminy

 

Dariusz Łobejko

 

 

 

 

 


 

03.11.2017r.

 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

 

             Zamawiający – Gmina Jabłoń z siedzibą w Jabłoniu przy ul. A. Zamoyskiego 27, działając na podstawie przepisu art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579), zwanej dalej „ustawą Pzp”, wyjaśnia
i uzupełnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i zamieszcza na stronie internetowej Zamawiającego następujące informacje:

 

 Pyt. 1. 

 

SIWZ Rozdział XVI ust. 5 tiret 2 i 4. Wykonawca zwraca się z prośbą o doprecyzowanie przedmiotowego zapisu poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w Ofercie Sprzedawcy. Punkty
z innych grup taryfowych, nieujętych w Ofercie, oznaczały będą zmianę przedmiotu zamówienia. Z uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione
w Formularzu Ofertowym Wykonawcy."

 

      Odp. Zamawiający w dziale XVI ust. 5 dodaje zapis: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy."

 

 

 

Pyt. 2. SIWZ Rozdział XVIII. Wykonawca informuje, że zgodnie z możliwościami działania systemu bilingowego, na fakturach wskazane będą dane Nabywcy (nazwa, adres, Nr NIP), natomiast dane Odbiorcy (nazwa i adres) zostaną wpisane pod pozycją "Adres korespondencyjny". Prosimy o potwierdzenie, że takie rozwiązanie dotyczące wystawianych faktur VAT jest akceptowane przez Zamawiającego.

 

Odp. Zamawiający wyraża zgodę na wystawianie faktur w ten sposób.

 

 

 

Pyt. 3. Załącznik nr 1b i 1e do SIWZ. W celu prawidłowego skalkulowania wartości zamówienia. Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji na temat szacowanej ilości energii w rozbiciu na poszczególne strefy czasowe dla każdego punktu poboru energii, który nie jest rozliczany całodobowo.

 

Odp. Zamawiający w załącznikach 1a do 1f, przedstawił szacowane ilości energii dla poszczególnych jednostek z rozbiciem na poszczególne strefy czasowe.

 

 

 

Pyt. 4. Załącznik nr 1d do SIWZ. Z uwagi na zawarte w art. 29 ust. 1 ustawy PZP zapisy, „przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.", Wykonawca zwraca się z zapytaniem czy Zamawiający uzupełni przedmiotowy załącznik o grupy taryfowe dla każdego wskazanego w tabeli punktu poboru oraz w przypadku taryfy dwustrefowej przedstawi szacowaną ilość energii w rozbiciu na strefy?

 

Odp. Zamawiający w zał. nr 1d.1 wskazuje grupy taryfowe dla poszczególnych punktów poboru. W zakresie szacowanej ilość energii w rozbiciu na strefy, informuję, iż wszystkie punkty poboru pracują w zakresie taryfy jednostrefowej. 

 

 

 

 Pyt. 5. Załącznik nr 1 do SIWZ oraz Załącznik nr 1c i Załącznik nr 1f. W związku z zapisem art. 29 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca zwraca się z prośbą o dostosowanie szacowanego zapotrzebowania energii w załącznikach 1c i 1f do wartości podanej w załączniku nr 1 do SIWZ dla Gmin Jabłoń i Wisznice. W załączniku nr 1c suma szacowanego zapotrzebowania wynosi 540 778,96 kWh, natomiast w Załączniku nr 1f - 567 621 kWh.

 

Odp. Zamawiający informuje, iż w załączniku nr 1c suma szacowanego zapotrzebowania wynosi 541 665,80 kWh i jest tożsama z wielkością wpisaną w załączniku nr 1. W załączniku nr 1f suma szacowanego zapotrzebowania wynosi 567 443,00 kWh i jest tożsama z wielkością wpisaną w załączniku nr 1.

 

Pyt. 6. Załącznik nr 5 do SIWZ § 6 ust. 1. Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu parametryzuje długość trwania okresu rozliczeniowego. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego w odniesieniu do każdego PPE występującego w postępowaniu: czy wynosi on odpowiednio 10 dni, 1 miesiąc, 2 miesiące czy 6 miesięcy?

 

Odp. Zamawiający informuje, iż odpowiedź na to pytanie została udzielona w dniu 30.10.2017r. i zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego.

 

Pyt. 7. Załącznik nr 5 do SIWZ § 6 ust. 5. Wykonawca zwraca się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób: „Należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury VAT".

 

 Odp. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu do treści: Należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie 30 dni od daty wystawienia Zamawiającemu faktury."

 

Pyt. 8. Załącznik nr 5 do SIWZ § 7 ust. 1. Wykonawca zwraca się z prośbą o sprostowanie zapisu i zmianę słowa „wierzyciela" na słowo Wykonawcy.

 

 Odp. Zamawiający w zał. 5 do SIWZ § 7 ust. 1 dokonuje zmiany słowa: „Wierzyciela" na słowo „Wykonawcy"

 

 Pyt. 9. Załącznik nr 5 do SIWZ § 8 ust. 3. Informujemy, że zgodnie z art. 6b ust. 2 i 3 ustawy Prawo energetyczne obowiązek pisemnego powiadomienia odbiorcy o zamiarze wstrzymania dostaw oraz wyznaczenie dodatkowego 14-dniowego terminu na zapłatę należności dotyczy jedynie odbiorców w gospodarstwach domowych. Przepisy ustawy nie nakładają natomiast takiego obowiązku w przypadku pozostałej grupy odbiorców. W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o dostosowanie wskazanego zapisu do treści zgodnej z ustawą Prawo energetyczne, poprzez usunięcie frazy ,,(...)pomimo uprzedniego bezskutecznego wezwania do zapłaty zaległych i bieżących należności w dodatkowym dwutygodniowym terminie oraz powiadomienia Zamawiającego na piśmie o zamiarze wstrzymania sprzedaży energii elektrycznej i wypowiedzenia Umowy. "

 

Odp. Zamawiający wyraża zgodę na dostosowanie § 8 ust. 3 projektu umowy do art. 6b ustawy prawo energetyczne poprzez usunięcie słów „(...pomimo uprzedniego bezskutecznego wezwania do zapłaty zaległych i bieżących należności u/ dodatkowym dwutygodniowym terminie oraz powiadomienia Zamawiającego na piśmie o zamiarze wstrzymania sprzedaży energii elektrycznej i wypowiedzenia Umowy".

 

 Pyt. 10. Czy Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD według wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę? W przypadku braku zgody na powyższe prosimy o wyjaśnienie, czy Zamawiający ponosił będzie odpowiedzialność za treść przedstawionego wzoru pełnomocnictwa i za jego ewentualne zakwestionowanie przez OSD?

 

 Odp. W celu uniknięcia zbędnych komplikacji, w przypadku ewentualnego zakwestionowania przez OSD, Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do zgłoszenia
w imieniu Zamawiającego zawartej umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD oraz wykonania czynności niezbędnych do przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy u OSD wg wzoru stosowanego powszechnie przez Wykonawcę

 

 Pyt. 11. Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający przekaże niezbędne dane w wersji elektronicznej Excel oraz dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy? Dokument zawierający niezbędne dane stanowić będzie również załącznik do umowy.

 

Wyłoniony Wykonawca będzie potrzebował do przeprowadzenia zmiany sprzedawcy:

 

a)  danych dla każdego punktu poboru:

 

-  nazwa i adres firmy;

 

-  opis punktu poboru;

 

-  adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina); -grupa taryfowa;

 

-  planowane roczne zużycie energii;

 

-  numer licznika;

 

-  Operator Systemu Dystrybucyjnego;

 

-  nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;

 

-  numer aktualnie obowiązującej umowy;

 

-  data zawarcia oraz okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;

 

-  numer ewidencyjny PPE;

 

-  czy jest to pierwsza czy kolejna zmiana sprzedawcy;

 

b)  dokumentów dla każdej jednostki objętej postępowaniem:

 

-  pełnomocnictwo do zgłoszenia umowy; -dokument nadania numeru NIP;

 

-  dokument nadania numeru REGON;

 

-  KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka;

 

-    dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa.

 

Jednocześnie informujemy, że OSD może odrzucić zgłoszenia umów sprzedaży zawierające błędne dane, skutkiem czego może okazać się konieczność zakupu energii przez Zamawiającego od tzw. sprzedawcy rezerwowego, o którym mowa w art. 5 ust. 2a pkt 1 lit b) ustawy Prawo energetyczne.

 

Odp. Zamawiający przekaże wszelkie dane oraz dokumenty, które jest w stanie pozyskać,
a które są niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż nie dysponuje wszystkimi danymi w wersji elektronicznej Excel.

 

Pyt. 12. Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie następujących informacji:

 

a)      Czy umowy dystrybucyjne zawarte są na czas określony, czy nieokreślony?

 

 Odp. Umowy dystrybucyjne zawarte są na czas nieokreślony.

 

 b)      Czy procedura zmiany sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz kolejny dla wszystkich PPE wymienionych w załącznikach nr 1 a-f do umowy?

 

Odp. Zamawiający informuje, iż odpowiedź na to pytanie została udzielona w dniu 30.10.2017r. i zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego.

 

c)      Czy Zamawiający wskaże w załącznikach nr 1 a-f do umowy punkty poboru, dla których będzie przeprowadzana pierwsza zmiana sprzedawcy oraz punkty poboru dla których zmiana sprzedawcy będzie po raz kolejny?

 

 Odp. Zamawiający przekaże wszelkie dane oraz dokumenty, które jest w stanie pozyskać,
a które są niezbędne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy najpóźniej w dniu podpisania umowy.

 

 d)      Jeśli Zamawiający posiada umowy kompleksowe, jaki jest ich okres wypowiedzenia?

 

 Odp. Zamawiający informuje, iż odpowiedź na to pytanie została udzielona w dniu 30.10.2017r. i zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego.

 

 e)      Czy Zamawiający samodzielnie zawrze umowę o świadczenie usług dystrybucji w przypadku punktów poboru, dla których obowiązywały dotychczas umowy kompleksowe oraz w przypadku punktów poboru, dla których umowa dystrybucyjna została zawarta na czas określony, w termie umożliwiającym skuteczne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy ?

 

 Odp. Wszelkie formalności związane z wypowiedzeniem umów oraz zawarciem nowych umów (w tym umów dystrybucyjnych) leżą po stronie Wykonawcy.

 

 f)       Czy Zamawiający ma zawarte umowy/ aneksy w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej w terminach przewidzianych w SIWZ? Jeśli tak - jakie są terminy wypowiedzeń umów/aneksów w ramach akcji promocyjnych/programów lojalnościowych?

 

Odp. Zamawiający nie ma zawartych umów/ aneksów w ramach akcji promocyjnych lojalnościowych, które uniemożliwiają zawarcie nowej umowy sprzedażowej
w terminach przewidzianych w SIWZ.

 

Pyt. 13. Zwracamy się z zapytaniem, czy Zamawiający dopuści zawarcie umowy drogą korespondencyjną?

 

Odp. Zamawiający informuje, iż odpowiedź na to pytanie została udzielona w dniu 30.10.2017r. i zamieszczona na stronie internetowej zamawiającego.

 

 


 

03.11.2017R.

UWAGA!

ZMIANA TERMINU SKŁADANIA O TWARCIA OFERT

 

 

NOWY TERMIN SKŁADANIA OFERT - 08.11.2017 r.. godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Jabłoń 21-205 Jabłoń Ul. Augusta Zamoyskiego 27 pok. nr 4 (sekretariat).

 

 

 

TERMIN OTWARCIA OFERT: 08.11.2017 r. godzina 12:15,

 

miejsce: Urząd Gminy Jabłoń 21-205 Jabłoń ul. Augusta Zamoyskiego 27 pok. nr 6.

 

 


 

30.10.2017r.

 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

 

             Zamawiający – Gmina Jabłoń z siedzibą w Jabłoniu przy ul. A. Zamoyskiego 27, działając na podstawie przepisu art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579), zwanej dalej „ustawą Pzp”, wyjaśnia i uzupełnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) i zamieszcza na stronie internetowej Zamawiającego następujące informacje:

 

 Pyt. 1.  Czy Zamawiający wyraża zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail?

 

 Odp. Zamawiający nie wyraża zgody na otrzymywanie faktur droga elektroniczną.

 

 Pyt. 2. Czy Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy drogą korespondencyjną?

 

 Odp. Zamawiający wyraża zgodę na podpisanie umowy drogą korespondencyjną.

 

 Pyt. 3. Czy w przypadku braku otrzymania wskazań liczników od Operatora Systemu Dystrybucyjnego w terminie Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia faktur szacunkowych (korygowanych po otrzymaniu faktur rzeczywistych), w celu zapewnienia ciągłości przekazywania przez Zamawiającego środków finansowych przeznaczonych na zakup energii elektrycznej i uniknięcia skumulowania się znacznej kwoty za energię elektryczną na rzecz Sprzedawcy?

 

 Odp. Zamawiający wyraża zgodę na wystawienia faktur szacunkowych.

 

 Pyt. 4. Czy Zamawiający wyraża zgodę na zmianę ceny jednostkowej w razie niezależnych od Wykonawcy zmian przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej?

 

Odp. Zamawiający informuje, iż zmiany jakie dopuszcza w ramach zawartej umowy, zostały opisane w rozdziale XVI, pkt. 5 Specyfikacji Istotnych Warunków Umowy. Zamawiający nie przewiduje innych zmian, niż opisane w cyt. powyżej rozdziale.

 

 Pyt. 5. Czy dla PPE objętych postępowaniem przetargowym będzie to kolejna zmiana sprzedawcy?

 

Odp. Zamawiający informuje, iż dla PPE objętych postępowaniem przetargowym będzie to kolejna zmiana sprzedawcy.

 

Pyt. 6. Kto jest obecnym sprzedawcą energii elektrycznej do obiektów objętych postępowaniem przetargowym?

 

Odp. Zamawiający informuje, iż obecnym sprzedawca energii jest: PGE Obrót Spółka Akcyjna, ul. 8-go Marca 6, 35 – 959 Rzeszów.

 

Pyt. 7. Informujemy, że Wykonawca w procesie fakturowania opiera się na danych pomiarowo-rozliczeniowych przekazywanych przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego, jednak w swoim bilingu parametryzuje długość trwania okresu rozliczeniowego. W związku z powyższym prosimy o wskazanie okresu rozliczeniowego w odniesieniu do każdego PPE występującego w postępowaniu czy wynosi on 10 dni, 1 miesiąc, 2 miesiące czy 6 miesięcy?

 

 Odp. Zamawiający informuje, iż obecnie obowiązujący okres rozliczeniowy dla poszczególnych PPE jest dwumiesięczny.

 

Pyt. 8. Jaki jest okres wypowiedzenia obowiązujących umów kompleksowych/ umów sprzedaży energii elektrycznej?

 

 Odp. Zamawiający informuje, iż zgodnie z obowiązującym art. 4j pkt. 6 ustawy Prawo energetyczne, okres wypowiedzenia wynosi min. 21 dni.

 

Pyt. 9. Czy okres rozliczeniowy dla poszczególnych PPE jest zgodny z miesiącem kalendarzowym?

 

Odp. Zamawiający informuje, iż poszczególne dwumiesięczne okresy rozliczeniowe nie pokrywają się z miesiącami kalendarzowymi.

 

 

 

Wójt Gminy

Dariusz Łobejko

 

Oferty
  1. ORANGE POLSKA S.A. ORANGE ENERGIA Al. Jerozolimskie 160 02-326 Warszawa

    Oferta nr 1

    Cena oferty brutto - 517 584,69 zł

    Data wprowadzenia oferty: 2017-11-02
  2. Barton Energia Sp. z o.o. al. Krakowska 90 B 05-090 Janki, Raszyn

    Oferta nr 2

    Cena oferty brutto - 524 740,24 zł

    Data wprowadzenia oferty: 2017-11-03
  3. "CORRENTE" Sp. z o.o. ul. Konotopska 4 05-850 Ożarów Mazowiecki

    Oferta nr 3

    Cena oferty brutto - 545 491,33 zł

    Data wprowadzenia oferty: 2017-11-03
  4. TAURON Sprzedaż sp. z o.o. ul. Łagiewnicka 60 30-417 Kraków

    Oferta nr 4

    Cena oferty brutto - 540 959,48 zł

    Data wprowadzenia oferty: 2017-11-06
  5. NOVUM S.A. ul. Racławicka 146 02-117 Warszawa

    Oferta nr 5

    Cena oferty brutto - 525 455,79 zł

    Data wprowadzenia oferty: 2017-11-06
  6. Energa Obrót S.A. Al. Grunwaldzka 472 80-309 Gdańsk

    Oferta nr 6

    Cena oferty brutto - 555 747,62 zł

    Data wprowadzenia oferty: 2017-11-06
  7. PGE Obrót S.A. ul. 8-go Marca 6 35-959 Rzeszów Oddział z siedzibą w Lublinie ul. Tomasza Zana 32A 20-601 Lublin

    Oferta nr 7

    Cena oferty brutto - 528 795,06 zł

    Data wprowadzenia oferty: 2017-11-07
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Agnieszka Michalak - Paśnikdodano do BIP dnia 27-10-2017 10:20:01