Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Jabłoń

„Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów z terenu Gminy Jabłoń” w roku 2023

Data ogłoszenia
2022-11-25
Termin składania ofert
2022-12-06 10:00
Treść

Jabłoń, dnia 20.12.2022 r.

 

 

INFORMACJA O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ

 

 

 

Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27, 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, działając na podstawie art. 253 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) – dalej „ustawa Pzp” informuje równocześnie Wykonawców, którzy złożyli oferty, że dokonano wyboru oferty najkorzystniejszej w ww. postępowaniu  o udzielenie zamówienia publicznego.

Najkorzystniejszą ofertą pod względem kryteriów podanych w 17 SWZ została oferta Nr 1 złożona przez Wykonawcę:  Zakład Usług Komunalnych Sp. z o. o. z siedzibą w Parczewie, ul. Piwonia 73, 21-200 Parczew z ceną ofertową: 497 934,00 zł brutto oraz terminem płatności: 30 dni.

 Uzasadnione wyboru najkorzystniejszej oferty:

Wybrany Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jego oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust 1 ustawy Pzp, Wykonawca spełnił warunki udziału opisane w
 rozdziale 6, pkt. 6.1.2. i pkt. 6.1.4 SWZ oraz jego oferta przedstawia najniższą cenę
i inne kryteria określone w SWZ - „Cena” – 60 pkt., „Termin płatności” - 40 pkt., razem - 100 pkt.

Ponadto, działając w oparciu o art. 253 ust. 1 pkt. 1 i 2 ustawy Pzp, Zamawiający informuje:

  • o Wykonawcach, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację:

 

Numer oferty

Nazwy albo imiona
i nazwiska oraz siedziby albo miejsca zamieszkania, Wykonawców

Liczba punktów
w kryterium „Cena”

Liczba punktów
w kryterium
„Termin płatności”

Łączna   punktacja

przyznana ofercie

1

Zakład Usług Komunalnych Sp. z o. o.

z siedzibą w Parczewie

ul. Piwonia 73,

21-200 Parczew

60 pkt

40 pkt

100 pkt

2

Konsorcjum firm:

EKO DANKOR SP. Z O.O.

ul. Wiejska 4, 22-200 Włodawa – lider konsorcjum

Firma Handlowo-Usługowa „DANKOR”

Katarzyna Korpysz

ul. Przechodnia 15,

22-200 Włodawa

– partner konsorcjum

Oferta odrzucona

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, dnia 6 grudnia 2022 r.

Informacja z otwarcia ofert

Tryb postępowania:            Tryb podstawowy bez przeprowadzenia negocjacji

Działając na podstawie art. 222 ust. 5 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą Pzp, zawiadamiam, że:

  1. Otwarcie ofert odbyło się w dniu 6 grudnia 2022 r. o godz. 10:30.
  2. Do wyznaczonego terminu składania ofert, oferty złożyli następujący Wykonawcy:

 

Lp.

Nazwa (firma) Wykonawcy i adres

siedziby Wykonawcy

Cena

brutto (zł)

Termin płatności

 

1.     

Zakład Usług Komunalnych Sp. z o. o.

ul. Piwonia 73,

21-200 Parczew

497 934,00

30 dni

 

2.

EKO DANKOR SP. Z O.O.

ul. Wiejska 4, 22-200 Włodawa

607 900,00

30 dni

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, 06.12.2022 r.

 

INFORMACJA O KWOCIE PRZEZNACZONEJ NA REALIZACJĘ ZAMÓWIENIA

 Działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27, 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, informuje, iż kwotą jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 470 00,00 zł brutto

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jabłoń, dnia 01.12. 2022 r.

ZMIANA TREŚCI SWZ

Działając na podstawie art. 286 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej „ustawa Pzp”, Zamawiający Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27, 21-205 Jabłoń, woj. Lubelskie, dokonuje zmian w następującym zakresie:

 

 

A. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dodaje się pkt. 4.3. w brzmieniu:

  • Zamawiający zastrzega, że ilość ton odpadów w trakcie trwania umowy może ulec zmniejszeniu w stosunku do wartości podanych w Opisie przedmiotu zamówienia (dalej OPZ). Ilość ta może się zmniejszyć maksymalnie do 50% wartości podanych w OPZ, a Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie uzupełniające w stosunku do Zamawiającego, w tym dotyczące realizacji umowy do kwoty wskazanej w ust. 1.

We wzorze umowy – Zał. nr 2 do SWZ:

a) W § 4 dodaje się pkt. 3 w brzmieniu

3. Zamawiający zastrzega, że ilość ton odpadów w trakcie trwania umowy może ulec zmniejszeniu w stosunku do wartości podanych w OPZ. Ilość ta może się zmniejszyć maksymalnie do 50% wartości podanych w OPZ, a Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie uzupełniające w stosunku do Zamawiającego, w tym dotyczące realizacji umowy do kwoty wskazanej w ust. 1.

b) W § 5 dodaje się ppkt. 2.9-2.12 w brzmieniu:

2.9. 5000,00 zł w przypadku nieprzedstawienia przez Wykonawcę kopii umowy z podwykonawcą zgodnie z § 10 ust. 6 Umowy - za każdy przypadek naruszenia tego obowiązku;

2.10. 5000,00 zł - w przypadku naruszenia obowiązków Wykonawcy związanych z uzyskaniem akceptacji Zamawiającego na zmianę podwykonawcy zgodnie z § 10 ust. 7 Umowy - za każdy przypadek naruszenia tego obowiązku;

2.11. w każdym przypadku braku zmiany umowy o podwykonawstwo zawartej na okres przekraczający 6 miesięcy, której przedmiotem są usługi, zgodnie z § 9 ust. 2 umowy – w wysokości 500,00 zł za każdy przypadek;

2.12. w każdym przypadku braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom z tytułu zmiany wysokości wynagrodzenia, o której mowa w 9 ust. 2 umowy w wysokości 500,00 zł za każdy dzień zwłoki od upływu terminu, w którym zapłata powinna najpóźniej zostać dokonana,

c) § 9 zostaje zmieniony w następujący sposób:

brzmienie przed zmianą:

Klauzula waloryzacyjna

  1. Strony przewidują możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie z poniższymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia:
    • wyliczenie wysokości zmiany wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu
      o miesięczny wskaźnik cen produkcji budowlano-montażowej liczony do poprzedniego miesiąca publikowany przez Prezesa GUS = zwany dalej wskaźnikiem GUS
    • w sytuacji, gdy ostatni opublikowany wskaźnik GUS przed podpisaniem protokołu odbioru końcowego zmieni się (narastająco) w stosunku do ostatniego opublikowanego wskaźnika GUS przed podpisaniem umowy o poziom przekraczający 25%, strony mogą złożyć wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia;
    • strona po spełnieniu przesłanek wskazanych w pkt 1-2 może złożyć wniosek o zmianę wynagrodzenia w wysokości wynikającej z wyliczenia:

A x (B% - 25%) = C,

gdzie:

A –    wartość prac objętych protokołem odbioru końcowego

B –    suma wartości opublikowanych wskaźników GUS w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.

C -     wartość zmiany.

  • strona składając wniosek o zmianę powinna przedstawić w szczególności:
    1. wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia;
    2. dowody na to, że wzrost kosztów materiałów lub usług miał wpływ na koszt realizacji zamówienia.
  • łączna wartość zmian wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych na podstawie postanowień niniejszego ustępu nie może być wyższa niż 1 %
    w stosunku do pierwotnej wartości umowy.
  • zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustęp wymaga zgodnej woli obu stron wyrażonej aneksem do umowy.

brzmienie po zmianie:

Klauzula waloryzacyjna

  1. Strony przewidują możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy zgodnie
    z poniższymi zasadami, w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia:
    • wyliczenie wysokości zmiany wynagrodzenia odbywać się będzie w oparciu
      o wskaźnik towarów i usług konsumpcyjnych w stosunku do miesiąca poprzedniego publikowany przez Prezesa GUS, zwany dalej wskaźnikiem GUS,
    • w sytuacji, gdy wskaźnik GUS w dowolnym miesiącu realizacji usługi zmieni się minimum o 4 % w stosunku do poprzedniego miesiąca, strony mogą złożyć wniosek o dokonanie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia od miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana wskaźnika;
    • strona po spełnieniu przesłanek wskazanych w pkt 1-2 może złożyć wniosek
      o zmianę ceny 1 Mg odebranych odpadów w wysokości wynikającej z wyliczenia:
  2. przy wzroście wskaźnika GUS: A x (B1% - 4%) = C1,
  3. przy spadku wskaźnika GUS: A x (B2% - 4 %) = C2,

gdzie:

A –       cena 1 Mg odpadów sprzed zmiany;

B1 –    wartość wzrostu wskaźnika GUS

B2 –    wartość spadku wskaźnika GUS

C1 -     wartość zmiany ceny 1 Mg odpadu (podwyższenia kwoty wynagrodzenia)

C2 -     wartość zmiany ceny 1 Mg odpadu (obniżenie kwoty wynagrodzenia)

  • strona składając wniosek o zmianę powinna przedstawić wyliczenie wnioskowanej kwoty zmiany wynagrodzenia;
  • łączna wartość zmian wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, dokonanych
    na podstawie postanowień niniejszego ustępu nie może być wyższa niż 8 %
    w stosunku do pierwotnej wartości umowy.
  • zmiana wynagrodzenia w oparciu o niniejszy ustęp wymaga zgodnej woli obu stron wyrażonej aneksem do umowy.
  1. W przypadku dokonania zmiany niniejszej umowy na podstawie ust. 1, Wykonawca zobowiązany jest, w terminie 7 dni, do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę na usługi obowiązującą przez okres przekraczający 6 miesięcy, w zakresie odpowiadającym zmianom cen materiałów lub kosztów dotyczących zobowiązania podwykonawcy pod rygorem zapłaty kary umownej o której mowa w § 5.

 

d)dodaje się § 10 w brzmieniu:

 

Wykonawca i Podwykonawcy

  1. Wykonawca oświadcza, że posiada odpowiednią wiedzę, doświadczenie oraz środki finansowe i techniczne niezbędne do wykonania Przedmiotu Umowy. Nadto Wykonawca oświadcza, że przy wykonywaniu niniejszej umowy zachowa należytą staranność wynikającą z zawodowego charakteru świadczonych usług, w zakres których wchodzi wykonanie Przedmiotu Umowy.
  2. Wykonawca oświadcza, że przed zawarciem Umowy uzyskał od Zamawiającego wszystkie informacje, które mogłyby mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji Przedmiotu Umowy, w tym na ustalenie wysokości wynagrodzenia umownego, a nadto oświadcza, że zapoznał się ze wszystkimi dokumentami oraz warunkami, które są niezbędne i konieczne do wykonania przez niego umowy.
  3. Wykonawca oświadcza, że przed zawarciem Umowy zapoznał się z zakresem usług.
  4. Wykonawca wykona zamówienie sam / sam, za wyjątkiem następującego zakresu:

_________________________________

który zostanie wykonany przy udziale podwykonawcy/ów.

  1. Wykonawca nie zleci podwykonawcom innych prac niż wskazane w ust. 4, bez zgody Zamawiającego. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
  2. Do zawarcia przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą jest wymagana zgoda Zamawiającego. Jeżeli Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę umowy z podwykonawcą lub jej projektu nie zgłosi na piśmie sprzeciwu lub zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy. Zamawiający nie wyrazi zgody na umowę z podwykonawcą w szczególności:
    • w sytuacji, w której przynajmniej część wynagrodzenia należnego podwykonawcom będzie wymagalna po dacie wymagalności należności dla wykonawcy;
    • zostanie ustanowione zabezpieczenie poprzez potrącanie kwot z wynagrodzenia wykonawcy;
    • umowa podwykonawcza będzie sprzeczna z postanowieniami niniejszej umowy, przepisami powszechnie obowiązującymi lub zasadami współżycia społecznego;
    • umowa o podwykonawstwo będzie zawierać postanowienia kształtujące prawa i obowiązki podwykonawcy, w zakresie kar umownych oraz postanowień dotyczących warunków wypłaty wynagrodzenia, w sposób dla niego mniej korzystny niż prawa i obowiązki wykonawcy, ukształtowane postanowieniami niniejszej umowy.
  3. Do zawarcia przez podwykonawcę umowy z dalszym podwykonawcą jest wymagana zgoda Zamawiającego i Wykonawcy. Zapis ust. 6 stosuje się odpowiednio.
  4. Umowy, o których mowa w ust. 6 i 7, powinny być sporządzone w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  5. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania lub zaniechania osób
    i podmiotów przy pomocy, których wykonuje Przedmiot Umowy. W szczególności jak za własne działania i zaniechania Wykonawca odpowiada za ewentualnych podwykonawców.
  6. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilną za straty i szkody powstałe w związku z wykonywanymi przez podwykonawcę czynnościami lub przy okazji ich wykonywania, w szczególności będące następstwem działania podwykonawcy, rażącego niedbalstwa lub braku należytej staranności.
  7. Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt zapewnia nadzór i koordynację działań podwykonawców.
  8. Zamawiający żąda, aby przed przystąpieniem do realizacji zamówienia Wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację zamówienia.
  9. Zamawiający i Wykonawca solidarnie odpowiadają za zapłatę wynagrodzenia podwykonawcy, którego umowę Zamawiający zaakceptował w sposób określony w ust.6.B. W związku z powyższymi zmianami działając na podstawie art. 286 ust. 1 i 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych – dalej „ustawa Pzp” oraz w związku z upływającym w dniu 05.12.2022 r. o godz. 10:00 terminem składania ofert, Zamawiający: Gmina Jabłoń, ul. Augusta Zamoyskiego 27 21-205 Jabłoń, woj. lubelskie, dokonuje zmiany SWZ w taki sposób, że:
  • przedłuża termin składania ofert do dnia 06.12.2022 r., godz. 10:00, tym samym ulegają zmianie zapisy dotyczące terminów, określone w rozdziale 14 SWZ, a mianowicie: 

 

w rozdziale 14 pkt. 14.2 SWZ przed zmianą jest:

Termin składania ofert: 05.12.2022 r., godz. 10:00. 

w rozdziale 14 pkt. 14.2 SWZ po zmianie jest:

Termin składania ofert: 06.12.2022 r., godz. 10:00.

w rozdziale 14 pkt. 14.3 SWZ przed zmianą jest:

Termin otwarcia ofert: 05.12.2022 r., godz. 10:30

w rozdziale 14 pkt. 14.3 SWZ po zmianie jest:

Termin otwarcia ofert: 06.12.2022 r., godz. 10:30 

C. Powyższe zmiany powoduję zmianę terminu związania ofertą, a mianowicie:

w rozdziale 15, pkt. 15.1 SWZ przed zmianą jest:

Wykonawca jest związany ofertą do dnia 03.01.2023 r. 

w rozdziale 15, pkt. 15.1 SWZ po zmianie jest:

Wykonawca jest związany ofertą do dnia 04.01.2023 r.

 D. Powyższa zmiana treści SWZ powoduje zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu nr 2022/BZP 00460506/01 z dnia 2022-11-25 oraz zmiany postępowania opublikowanego na https://miniportal.uzp.gov.pl (9dd81936-2bd6-4cb1-8e59-3da88a3b8c33).

E. Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało opublikowane w dniu 01.12.2022 r. w BZP pod numerem 2022/BZP 00469550/01

F. Termin składania i otwarcia ofert został również zmieniony na miniPortalu.

G. Jednocześnie Zamawiający informuje, iż pozostała treść SWZ pozostaje bez zmian.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

29.11.2022 r.

 

WAŻNE!

Zamawiający informuje, iż w dniu 29.11.2022 r. zmianie uległ Załącznik nr 3 do SWZ - Wzór formularza ofertowego.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Agnieszka Michalak - Paśnikdodano do BIP dnia 25-11-2022 14:01:41